De ce un website de 100E “eșuează” în 3 luni?

Un simplu research recent pe net scoate la iveală o mulțime de anunțuri de tip ”Site cu CMS și pachet SEO de bază pentru doar 100 Eur” sau acelasi ”pachet ieftin” cu tot felul de funcționalități sau servicii web care individual depășesc 200E s.a.m.d.
Există chiar și oferte de site-uri în care este inclusă gratuit chiar și o campanie Adwords (!) în cei 250Eur, în condițiile în care 50Eur este o sumă foarte mică pentru o campanie Adwords care să aducă ceva rezultate.

Orice profesionist in domeniu te va sfătui sa nu iei în seamă aceste anunțuri și, oricum, se observă și cu ochiul liber, al unui simplu utilizator, că ceva nu este în regulă cu aceste oferte prea ieftine.

Garantat un astfel de site web/proiect web nu poate rezista mai mult de 6 luni, timp în care realizezi că ai aruncat banii pe fereastră, chiar dacă este o sumă relativ „mică”.

 

De ce nu poate fi credibil un astfel de anunț?

Citește mai jos argumentele pe scurt, adunate din experiența web a echipei GreenAd București:

1. În acest buget de 100Eur nu se poate include o echipă formată din designer, programator, specialist SEO (nu mai vorbim de project manager), sau măcar un web designer care are cunoștințe de SEO + HTML.

2. De ce este necesară măcar existența a doi dintre aceștia? Pentru că sunt 3 meserii diferite iar o singură persoană nu le poate face bine pe toate.

3. Nefiind vorba despre un webdesigner care își cunoaște meseria, site-ul livrat nu te va reprezenta sau nu îți va reprezenta bine afacerea. Pentru că designul dedicat/personalizat însumează (cu documentare inclusă) 10-15 zile lucrătoare pentru un site de cca 5 pagini. Chiar și o personalizare bună a unui template implică 5 zile (40h) de muncă. Astfel site-ul tău va arăta ”sărac”, neconvingător și nu te va încuraja să-l arăți mai departe.

4. Analiza minimă pentru un corect SEO (organic) de bază durează cel puțin 5 zile lucrătoare.

5. Să presupunem că ofertantul este o persoană rapidă, talentată, cu elementare cunoștințe de HTML si PHP dar fără o diplomă în design. Această diplomă cântărește mult astăzi, când concurența pe web este fantastică și când benefeciarul face selecția direct pe net, nu mai pierde timpul cu întâlniri. Pe scurt, acea diplomă + experiență a web designerului îți ”promite” că potențialul client te va alege în detrimentul concurenței.

6. Dacă site-ul de 100Eur conține și panou CMS, sigur este vorba de un template pe care trebuie ca tu să-ți adaptezi mesajul, iar nu grafica/prezentarea informațiilor să se subordoneze mesajului tău. Neavând un mesaj coerent, vei avea ”mari bătăi de cap” cu convingerea potențialului client. Un specialist web care cunoaște exact ce promite, ”visează” aceste aspecte și le asigură conștient.

7. Testele de debugging pot dura până la 5 zile lucrătoare. Dacă adunăm timpii dedicați fiecărui serviciu în parte însumăm 3-4 săptămâni de lucru pentru un site simplu de 5-6 pagini ( un site cu pretenții). Ce prestator este mulțumit cu 100-200Eur/120 ore de lucru?!

8. Fă o probă. Cere o garanție de 3 luni măcar pentru produsul final (site-ul de 100-200Eur) și cântărește răspunsul ofertantului. Te-a convins că nu îți arunci banii pe fereastră?

9. Cere portofoliul și studii de caz, ce rezultate a atins în proiectele încheiate ca să fi sigur  de experiența si profesionalismul lui.

10. Project managerul asigură comunicarea cu clientul (client service), are responsabilitatea ca website-ul să conțină toate informațiile utile afacerii tale și responsabilitatea ca website-ul tău să fie livrat la timp, conform contractului.

11. Să presupunem totuși că prestatorul ”nostru” este o combinație de Superman cu Wonder Woman și prin secretul său bine păstrat livrează în 2 săptămâni un site prezentabil cu câteva informații introduse. Peste 3 luni realizezi că nu apari în rezultatele Google, că nu te caută potențialii clienți, cunoștințele cărora le-ai arătat site-ul deja ți-au arătat cateva informații lipsă etc… Ai plătit ”puțin” pentru aproape nimic. Chiar și așa, personal, consider acel timp – pierdut.

12. Ceri părerea unui specialist web care îți recomandă un ”tunning” al site-ului și astfel auzi de la programatorul noii echipe ca va trebui să rescrie codul de la zero, pentru că nu poate modifica codul existent, adică să caute cu lupa în (să zicem) 30.000 de semne de cod HTML. De aceea toti programatorii preferă să realizeze un cod curat de la zero, decât să rescrie codul unui coleg de-al său.

În cele din urmă este vorba de onestitatea față de meseria noastră și față de clientul căruia ”îi promiți marea cu sarea”. În final neadevărul iese la iveală și în concluzie, cât dai, atâta face…

Pentru fiecare site web realizat de echipele GreenAd, oferim o garanție de 3 ani, justificată  de documentarea prealabilă, grija cu care lucrăm, respectul față de afacerea oricărui client. Grija și inteligența cu care contruim web designul unicat (sau cu care personalizăm un template) atât în texte cât și în imagini; testarea finală minuțioasă, asigură longevitatea site-ului tău.

Iată de ce mitul site-urilor cu 100-200 Eur cade din punctul nostru de vedere.

În speranța că acest articol ti-a clarificat cateva întrebări, înainte de a plăti serviciile prea ieftine sau prea gratuite ale unui ”web designer/webmaster”, cântărește toate aspectele și nu uita care este scopul site-ului tău: să îți ajute afacerea sau să o afecteze?

Citește și Prețul & ce conține un site de prezentare sau Prețurile & tipurile de site-uri web pentru a-ți întări convingerile

Nania Ozon
Webdesigner | București GreenAd Webdesign Studio